Az elnyert EcoVadis ezüstéremmel a Gorenje a világ legzöldebb vállalatai közé került. A háztartásigép-gyártó és az anyavállalata, a Hisense Europe stratégiája öt kulcsfontosságú területre összpontosít: a környezetvédelem, a fenntartható termékek és ellátási láncok kialakítása, a társadalmi felelősségvállalás, valamint az új, fenntartható üzleti modellek bevezetése.

A nemzetközi fenntarthatósági minősítés, az EcoVadis ezüstérme
Fotó: hu.gorenje.com

Optimalizált energiafogyasztás

A törekvések fontos eleme az energiafogyasztás csökkentése, amely mind az irodai munkavégzés, mind a háztartási gépek előállítása és szállítása során megjelenik. A vállalat megújuló energiaforrásokat, napelemeket is alkalmaz az áramelőállításhoz, amelyet rendszeresen optimalizál, hogy csökkenjen az ökolábnyoma.

A Gorenje hazai környezetvédelmi aktivitásainak is köszönhetően az anyavállalat nagy előrelépéseket tett az elmúlt öt évben Európában, ugyanis a vízfogyasztást 38 százalékkal, az áramfogyasztást pedig 24 százalékkal csökkentette.

Fenntartható előállítás és termékek

A Gorenje a termékgyártás minden szakaszában törekszik a fenntarthatóságra. A vállalat mosogatógépeinek fejlesztése, tervezése és gyártása során például az iparág vezető szakértőivel együtt, a környezetre gondosan ügyelve dolgoznak: az anyagok kiválasztása, a környezetbarát technológiai eljárások alkalmazása, a kevesebb elektromos áram és víz felhasználása és az egyszerű szétszerelés mind ezt a fontos célt szolgálják. Mivel a termékek 160 országban kaphatóak, ezért fontos a fenntartható szállítás és ellátási láncok kialakítása is.

Gorenje nagy háztartási készülékeinek 90 százaléka újrahasznosítható, lebomló anyagokból készül. Minden esetben szigorú teszteknek vetik alá az összes terméket annak érdekében, hogy növeljék az élettartamukat és a tartósságukat, illetve biztosítják a pótalkatrészek elérhetőségét és a termékek könnyű szervizelhetőségét.

Mindemellett, a gyártás során keletkező hulladékok nagymértékű újrahasznosítása is kiemelt cél. A vállalat tervei szerint 2024-ig a keletkező hulladékok 96 százalékát újrahasznosítják majd, emellett pedig 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásokat használnak a jövőben.

A Gorenje mindig a környezetre ügyelve tervezi és gyártja a háztartási gépeket
Fotó: hu.gorenje.com

Fókuszban a közösség

Az Ecovadis minősítéssel a vállalat társadalmi és etikai törekvéseit is elismerik.

A Gorenje több mint harmincéves múltra tekint vissza a környezetvédelmi aktivitások területén, amely kiegészült társadalmi és etikai elemekkel is. Ezáltal előmozdítják a társadalmi felelősségvállalást és aktívan támogatják a dolgozóikat, vevőiket és partnereiket.

A vállalatnál hangsúlyos a munkavállalók személyes és szakmai fejlődésébe való befektetés, így például segítik az egészséges munka-magánélet egyensúly és az aktív életmód kialakítását a munkavállalók körében.

Emellett, lehetőségeikhez mérten a rászoruló közösségeket is támogatják: már több éve adományoznak az ünnepek idején konyhai és háztartási gépeket jótékonysági szervezeteknek azzal a céllal, hogy modern, energiatakarékos gépekkel segítsék a nehéz helyzetben lévőket.

A Gorenje a jövőben folytatja a fenntarthatósági célok megvalósítását és továbbra is azon dolgozik, hogy minimalizálja a környezeti hatásokat, visszaadjon a közösségnek és pozitív hatást gyakoroljon a társadalomra és a környezetre.